ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ – ΟΛΥΜΠΙΟΔ. Εις Πλάτ. Φαίδ. 1.4

ΟΛΥΜΠΙΟΔΩΡΟΣ Εις Πλάτ. Φαίδ. 1.4

Όπως ακριβώς ο Εμπεδοκλής έλεγε ότι ο νοητός και ο αισθητός κόσμος γεννιούνται διαδοχικά, όχι επειδή άλλοτε ο αισθητός γεννιέται και άλλοτε ο νοητός, αλλά επειδή η ψυχή μας άλλοτε ζει κατά τον νοητό κόσμο και τότε λέγεται ότι γεννιέται ο νοητός κόσμος, και άλλοτε κατά τον αισθητό, και τότε λέγεται ότι γεννιέται ο αισθητός κόσμος, έτσι και στον Ορφέα αυτές οι τέσσερις βασιλείες δεν συμβαίνει άλλοτε να υπάρχουν και άλλοτε να μήν υπάρχουν, αλλά υπάρχουν πάντα και υπονοούν τις διάφορες βαθμίδες των αρετών, με βάση τις οποίες η ψυχή μας ενεργεί έχοντας τα σύμβολα όλων των αρετών, και των θεωρητικών και των καθαρτικών, και των πολιτικών και των ηθικών. Είτε δηλαδή ενεργεί με βάση τις θεωρητικές, των οποίων υπόδειγμα είναι η βασιλεία του Ουρανού, για να ξεκινήσουμε από ψηλά, γι΄ αυτό και έχει ειπωθεί ότι ο Ουρανός (ορά τα άνω). Είτε ζεί καθαρτικά, της οποίας υπόδειγμα είναι η βασιλεία του Κρόνου, και γι΄αυτό έχει ειπωθεί Κρόνος , σαν να είναι ένας κορόνους*, επειδή κοιτάζει τον εαυτόν του γι΄αυτό και λέγεται ότι καταπίνει τα δικά του γεννήματα, επειδή ο ίδιος επιστρέφει στον εαυτόν του.

*κορόνους: σημαίνει την καθαρότητα και το αμόλυντο του νού του. (Πλάτωνος Κρατύλος 396 c)

Είτε με βάση τις πολιτικές, των οποίων είναι η βασιλεία

του Δία, γι΄αυτό και λέγεται δημιουργός ο Δίας, επειδή επενεργεί στα κατώτερα. Είτε με βάση τις ηθικές και φυσικές αρετές, των οποίων σύμβολο είναι η βασιλεία του Διονύσου, γι΄αυτό και διαμελίζεται επειδή οι αρετές δεν ακολουθούν η μία την άλλη. Και τις σάρκες μασούν οι Τιτάνες, καθώς η μάσηση δηλώνει το μεγάλο διαχωρισμό, επειδή είναι επόπτης των εδώ, όπου βρίσκεται ο πολύς χωρισμός λόγω του δικού μου και του δικού σου. Και από τους Τιτάνες διαμελίζεται, καθώς το τι δηλώνει το μερικό η καθολική Ιδέα διαμελίζεται στον κόσμο του γίγνεσθαι και μονάδα των Τιτάνων είναι ο Διόνυσος. Και λέγεται ότι διαμελίζεται από την γέννηση, όταν οι υπαίτιοί της τον ακούν…Με επιβουλή δε της Ήρας, επειδή η Θεά είναι επόπτρια της κίνησης και της προόδου.

Πηγή: ΟΡΦΙΚΑ ΑΠΑΝΤΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ (ΙΕΡΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΝ ΡΑΨΩΔΙΑΙΣ ΚΔ΄) Εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ – Μετάφραση Φιλολογική Ομάδα Κάκτου

 

1 σκέψη σχετικά μέ το “ΑΠΟ ΤΑ ΟΡΦΙΚΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ – ΟΛΥΜΠΙΟΔ. Εις Πλάτ. Φαίδ. 1.4

  1. ΣΟΦΙΑ ΑΠΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Σχολιάστε

    ΩΡΑΙΑ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΟΡΦΙΚΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΧΡΟΝΟ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΕΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗ, ΟΠΩΣ ΘΑ ΛΕΓΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ ΜΕ ΟΡΟΥΣ ΦΥΣΙΚΗΣ. ΑΡΑΓΕ ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΑΣΙΛΕΙΕΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΝ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΑ ΓΕΝΗ ΤΟΥ ΗΣΙΟΔΟΥ;
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΟΡΦΙΚΟΥ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ: ΟΡΦΙΚΑ, Ι. ΠΑΣΣΑ, ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ 20, ΣΕΛ.356 “….ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΑΡΚΩΝ ΑΥΤΟΥ ΑΠΟΓΕΥΕΣΘΑΙ. ΚΑΙ ΤΟΥΤΟΥΣ ΟΡΓΙΣΘΕΙΣ Ο ΖΕΥΣ ΕΚΕΡΑΥΝΩΣΕ, ΚΑΙ ΕΚ ΤΗΣ ΑΙΘΑΛΗΣ ΤΩΝ ΑΤΜΩΝ ΤΩΝ ΑΝΑΔΟΘΕΝΤΩΝ ΕΞ ΑΥΤΩΝ, ΥΛΗΣ ΓΕΝΟΜΕΝΗΣ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.”
    ΔΗΛΑΔΗ “….ΚΑΙ ΕΛΑΒΟΝ ΓΕΥΣΙΝ ΑΠΟ ΤΑΣ ΣΑΡΚΑΣ ΤΟΥ [ΕΦΑΓΑΝ ΑΠΟ ΤΑΣ ΣΑΡΚΑΣ ΤΟΥ]. ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ [ΤΟΥΣ ΤΙΤΑΝΑΣ] ΚΑΤΕΚΑΥΣΕ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΕΡΑΥΝΟΥΣ ΤΟΥ Ο ΖΕΥΣ ΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙΣ ΥΠΟ ΟΡΓΗΣ, ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΠΝΙΑ ΤΩΝ ΑΤΜΩΝ, ΠΟΥ ΑΝΕΔΟΘΗΣΑΝ [ΑΝΥΨΩΘΗΣΑΝ] ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ [ΤΟΥΣ ΤΙΤΑΝΑΣ] ΠΡΟΗΛΘΕΝ Η ΥΛΗ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.” ΑΡΑΓΕ ΠΟΣΟ ΔΙΟΝΥΣΟ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΥΛΗ ΜΑΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.