Όλη η ανακοίνωση του Πανεπιστημίου Πρίνστον μεταφρασμένη στα Ελληνικά.

Υπογράφεται από την Equity Committee με μέλη τους/την Andrew M. Feldherr, Michael A. Flower, Barbara Graziosi & Dan-El Padilla Peralta. Οι συνδέσμοι URL όπως δίδονται στο πρωτότυπο κείμενο έχουν απαλειφθεί. Το πρωτότυπο κείμενο μπορείτε να το διαβάσετε εδώ

“Τους τελευταίους μήνες η Κρίση Κορονοϊού και τα φρικτά περιστατικά ρατσιστικής, ειδικά αντι-
Μαύρης, βίας έχουν αποκαλύψει εκ νέου τις συστημικές ανισότητες της κοινωνίας μας. Αυτές οι
τραγωδίες απαιτούν να επιβεβαιώσουμε τη δέσμευσή μας για διαφορετικότητα και ισότητα στον
τομέα μας και να προσθέσουμε τη φωνή μας σε όσους ζητούν μια αντιρατσιστική, δίκαιη κοινωνία
για τον εαυτό μας, τους μαθητές μας και, πράγματι, για όλους.
Η ιστορία του δικού μας τμήματος μαρτυρεί τη θέση των Κλασικών
(σπουδών) στο μακρύ τόξο του
συστημικού ρατσισμού. Το τμήμα μας στεγάζεται σε ένα κτίριο που πήρε το όνομά του από τον
Moses Taylor Pyne, τον ευεργέτη του Πανεπιστημίου του οποίου ο οικογενειακός πλούτος ήταν
άμεσα συνδεδεμένος στη δυστυχία των σκλαβωμένων εργατών στις κουβανικές ζαχαροφυτείες. Αυτός ο
ίδιος πλούτος κατέγραψε
(με την έννοια του απέκτησε) την απόκτηση των ρωμαϊκών επιγραφών
που διαθέτει το τμήμα και που είναι εγκατεστημένες στον τρίτο όροφο της βιβλιοθήκης Firestone.
Στέκεται μόλις λίγα μέτρα από τα γραφεία μας και βλέπει προς το Firestone είναι ένα άγαλμα του
John Witherspoon, του έκτου προέδρου του πανεπιστημίου και ενός ένθερμου αντι-καταργητή (της
σκλαβιάς των Αφρο – Αμερικανών) , ακουμπά σε μια στοίβα βιβλίων (το άγαλμα), ένα από τα
οποία φέρει το όνομα «Κικέρων». Τόσο μεγάλος θαυμαστής ήταν ο Witherspoon του Ρωμαίου
ρήτορα και πολιτικός που ονόμασε το κοντινό του κτήμα – όπου φιλοξένησε τακτικά τον Τζορτζ και
τη Μάρθα Ουάσιγκτον (πρώτο πρόεδρο και πρώτη κυρία των ΗΠΑ), αφού αγόρασε δύο
σκλαβωμένους ανθρώπους ως χέρια αγροκτήματος – το Tusculum. Αυτό το άγαλμα δεν αποτελεί
αντικείμενο του μακρινού παρελθόντος: χτίστηκε το 2001.
Έχοντας επίγνωση του απόηχου αυτής της ιστορίας μέχρι τη σύγχρονη στιγμή
(το παρόν θα λέγαμε
στα Ελληνικά), οι προσπάθειές μας στο Τμήμα Κλασικών (σπουδών) έχουν προχωρήσει και θα
συνεχίσουν να προωθούν τους ακόλουθους τρεις στόχους:
1) Για την προστασία των μαθητών, του προσωπικού και της σχολής από διακρίσεις στην
ακαδημαϊκή και επαγγελματική τους ζωή: αυτό περιλαμβάνει τις διακρίσεις που υφίστανται με
βάση τη φυλή, το φύλο, τη σεξουαλική ταυτότητα και όλα τα άλλα προστατευμένα χαρακτηριστικά
(εννούν αυτά που υπόκειται στους νόμους περί προστασίας προσωπικών δεδομένων). Να
εκπαιδεύσει τη σχολή, το προσωπικό και τους μαθητές σχετικά με τις εκδηλώσεις του συστημικού
ρατσισμού (συμπεριλαμβανομένης της σιωπηρής προκατάληψης) και τις συνέπειές του για τα μέλη
της κοινότητάς μας και να παρέχει υποστήριξη σε όσους πάσχουν άμεσα από αυτούς. Να
συνεργαστεί στενά με το Γραφείο Διαφορετικότητας και Ένταξης, και να επισημάνει τις ενέργειες
του Πανεπιστημίου σχετικά με το σεξουαλικό παράπτωμα και τον τίτλο IX, καθώς και εκείνους που
παρέχονται από το Inclusive Princeton
Πληροφορίες σχετικά με τις ενέργειες και επιλογές (συμπεριλαμβανομένων των επιλογών
αναφοράς) για όσους έχουν βιώσει σεξουαλικό παράπτωμα είναι διαθέσιμες στη διεύθυνση
https://sexualmisconduct.princeton.edu/. Τέτοια άτομα ενθαρρύνονται να συμβουλεύονται με
εμπιστευτικούς πόρους, συμπεριλαμβανομένου του γραφείου SHARE (Σεξουαλική παρενόχληση /
πόροι συμβουλευτικής και εκπαίδευσης). Λάβετε υπόψη ότι η σχολή και το προσωπικό του
τμήματος Κλασικών (καθώς και όλη η σχολή και το προσωπικό εκτός από ειδικά καθορισμένες
εμπιστευτικές ενέργειες) υποχρεούνται να αναφέρουν ύποπτες σεξουαλικές παραβάσεις στο
Γραφείο Ισότητας των Φύλων και στον Τίτλο IX Διοίκησης περισσότερες πληροφορίες σχετικά με
αυτές τις υποχρεώσεις είναι διαθέσιμες εδώ (
σ.σ. Υπάρχει σύνδεσμος στην πρωτότυπη
ανακοίνωση)
Εάν έχετε ανησυχίες ή παράπονα σχετικά με μεροληψία που βασίζονται στην ταυτότητα και
διακρίσεις που απαιτούν δράση εκ μέρους του Πανεπιστημίου, επικοινωνήστε μαζί τους μέσω
bias@princeton.edu . Πληροφορίες για όσους έχουν βιώσει ή (υπήρξαν) μάρτυρες προκατάληψης,
διάκρισης ή παρενόχλησης βάσει ταυτότητας, μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση
https://inclusive.princeton.edu/addressing-concerns/bias-discrimination-harassment.
2) Να δημιουργήσουμε ευκαιρίες για την πρόοδο των φοιτητών και (μελλοντικών) συναδέλφων
από ιστορικά υποεκπροσωπούμενα υπόβαθρα μέσα στον κλάδο, για παράδειγμα μέσω του προ-
διδακτορικού προγράμματος υποτροφιών μας. Να διευρύνουμε την εμβέλεια των μαθημάτων μας
συνεχίζοντας να διδάσκουμε μέσω του Princeton Prison Teaching Initiative και με τη δημιουργία
μόνιμων συνδέσεων με δημόσια σχολεία, ιδιαίτερα σε ανεπαρκείς
(σ.σ. Εννοεί υποβαθμισμένες)
περιοχές. Για να αξιοποιήσουμε στο έπακρο το ολοένα και πιο ποικίλο καθηγητικό και φοιτητικό
σώμα μας
(σ.σ. Εννοεί ανθρώπους από ποικίλα πολιτισμικά υπόβαθρα), διασφαλίζοντας ότι ένα
ευρύ φάσμα προοπτικών και εμπειριών ενημερώνει
(το ρήμα inform εδώ χρησιμοποιείται με την
έννοια του “εμπλουτίζω) τη μελέτη μας για το αρχαίο ελληνικό και ρωμαϊκό παρελθόν.
3) Να διατυπώσουμε ένα σαφές, προχωρημένο και περιεκτικό όραμα για τον τομέα (ή κλάδο) μας.
Αφού αφιερώθηκε
(ο κλάδος των κλασσικών σπουδών) στην εκτίμηση της Ελλάδας και της Ρώμης
ως παραδειγματικών πολιτισμών
(θα λέγαμε στην καθουμιλουμένη δημοτική ως “παραδείγματα
προς μίμηση”) (συχνά παρατηρείται σε αυτό που θεωρείται ως «υπέροχη απομόνωσή τους»), οι
κλασικιστές μελετούν τώρα ένα ευρύ φάσμα συγχρονικών και διαχρονικών σχέσεων και δίνουν
ιδιαίτερη προσοχή στους αποκλεισμούς. Όσον αφορά τις συγχρονικές σχέσεις, διερευνούμε, για
παράδειγμα, πώς κυκλοφόρησαν ιδέες και μορφές εκφράσεων μεταξύ Ελλάδας, Αιγύπτου και
Εγγύς Ανατολής. σε ποιο βαθμό οι Ρωμαίοι και οι Βορειοαφρικανοί εχθροί τους μοιράστηκαν τα
ίδια πολιτιστικά μοντέλα. Πώς οι αρχαίοι άνθρωποι σχετίζονται με το φυσικό και δομημένο
περιβάλλον και πώς συγκρίνονται οι αρχές της λογοτεχνίας σε όλο τον κόσμο. Όσον αφορά τις
διαχρονικές προοπτικές, διερευνούμε, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία θεωρητικών πλαισίων
(μοντέλων νεοελληνιστεί), πώς τα κλασικά κείμενα έχουν μεταδοθεί και ληφθεί σε
μεταγενέστερους πολιτισμούς. Εξετάζουμε συγκεκριμένα τον τρόπο με τον οποίο οι πολιτισμοί της
Ελλάδας και της Ρώμης οργανώθηκαν, και ήταν συνένοχοι, σε διάφορες μορφές αποκλεισμού,
όπως σκλαβιά,
(φυλετικός) διαχωρισμός, λευκή υπεροχή (ανωτερώτητα), μανιφέστο πεπρωμένου
(η ιδέα πως είναι το πεπρωμένο των λευκών αμερικανών να κυριαρχήσουν στην Αμερικανικη
ήπειρο) και πολιτιστική γενοκτονία. Οι εξελίξεις που περιγράφονται εν συντομία εδώ – δηλαδή:
διεπιστημονική επέκταση, διαχρονικά και συγχρονικά, και αυτο-έλεγχος όσον αφορά τους
ιστορικούς αποκλεισμούς – ενημερώνουν όχι μόνο την έρευνά μας αλλά και το προπτυχιακό και
μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών μας, ξεκινώντας με το νέο μάθημα πύλης Τι είναι ένα κλασικό ;,
το οποίο θα διδαχθεί για πρώτη φορά την άνοιξη 2020-21.
Δεσμευόμαστε σε αυτούς τους στόχους ως μέρος των επαγγελματικών μας καθώς και των
πολιτικών ευθυνών, αναγνωρίζοντας ότι η μελέτη του κλασικού παρελθόντος και ο αντίκτυπός του
στον σύγχρονο κόσμο εξαρτάται από τη ζωτικότητά του στην προσέλκυση εξαιρετικών μελετητών
από όλα τα υπόβαθρα και ρωτώντας ερωτήσεις του παρελθόντος που να ανταποκρίνονται στις
περιστάσεις του παρόντος. Αναγνωρίζουμε ότι κανένα ακαδημαϊκό ίδρυμα ή τμήμα δεν είναι νησί
(έκφραση που χρησιμοποιείται στην καθουμιλουμένη των αμερικανικών αγγλικών για να δηλώσει
απομόνωση): για αυτόν τον λόγο, επιδιώκουμε ενεργά να ενισχύσουμε και να ενισχύσουμε τους
δεσμούς με άλλες τμήματα
(άλλους κλάδους) του Πανεπιστημίου που προωθούν το έργο της
διαφορετικότητας, της ισότητας και της ένταξης, όπως το Πρόγραμμα για το Φύλο και Μελέτες
σεξουαλικότητας, το Τμήμα Μελετών Αφροαμερικάνων, το Ινστιτούτο Υποτροφιών Freshman και
το Πρόγραμμα Υποτροφιών του Ινστιτούτου Υποτροφιών.
Οι ενέργειες που αναλαμβάνουμε για την προώθηση της ισότητας και της ένταξης δεν αρκούν για
να προστατεύσουμε τα μέλη της κοινότητάς μας από διακρίσεις και τις επιπτώσεις του
συστηματικού ρατσισμού – ιδιαίτερα του αντι-Μαύρου ρατσισμού. Για αυτόν τον λόγο,
καταλήγουμε εκφράζοντας την αλληλεγγύη μας στις προσπάθειες για επίτευξη δικαιοσύνης στο
έθνος μας και στον κόσμο μας. Καταδικάζουμε και απορρίπτουμε με τον πιο δυνατό τρόπο τον
ρατσισμό που έχει κάνει το τμήμα και το πεδίο μας αφιλόξενο στους Μαύρους και τους μη
Μαύρους μελετητές χρώματος
(δλδ τους έγχρωμους μη-Αφροαμερικανούς), και επιβεβαιώνουμε
ότι το Black Lives Matter. Έχουμε δεσμευτεί να βελτιώσουμε τις συνεχιζόμενες προσπάθειές μας
για την προώθηση της ισότητας, αλλά αναγνωρίζουμε ότι οποιαδήποτε πρόοδος θα απαιτήσει
ευρεία συμμετοχή και πλήρη επένδυση εκ μέρους της κοινότητάς μας. Δεσμευόμαστε να
συνεργαστούμε και να μάθουμε από όλους όσους έχουν αποδείξει τη δέσμευσή τους σε αυτό το
έργο.
Η ειδική αποστολή της Επιτροπής Ισότητας και Ενσωμάτωσης του τμήματος είναι να συμβουλεύει
το τμήμα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι πρακτικές και οι πολιτικές του σχετίζονται με τους
στόχους της προώθησης της ισότητας εντός και εκτός της κοινότητάς μας. Προσκαλούμε όλα τα
τμήματα του τμήματος – προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές, καθηγητές και προσωπικό –
να προβληματιστούν και να μας συμβουλεύσουν για το πώς να παρουσιάσουμε το κλασικό
παρελθόν στους φοιτητές και να προωθήσουμε τη σταδιοδρομία των μελλοντικών δασκάλων και
μελετητών, και να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε τρόπους για την ανάπτυξη όσο το δυνατόν
ευρύτερο φάσμα προοπτικών (οπτικών γωνιών θα λέγαμε στα νέα ελληνικά) για το αρχαίο
παρελθόν. Το τμήμα στο σύνολό του μπορεί να απευθυνθεί στην επιτροπή για συμβουλές σε
θέματα δικαιοσύνης και ποικιλομορφίας: οι επιτροπές, για παράδειγμα, καλούνται να
συμβουλευτούν το πώς οι προγραμματισμένες αλλαγές στα προγράμματά της ή άλλες
πρωτοβουλίες, ενδέχεται να επηρεάσουν άδικα τα μέλη της κοινότητάς μας. Η επιτροπή μπορεί, με
τη σειρά της, να αναφέρει ανησυχίες που σχετίζονται με τα ίδια κεφάλαια στο τμήμα.
Διοργανώνουμε επίσης εκδηλώσεις που μπορούν να βοηθήσουν όλους μας να κατανοήσουμε τις
συνέπειες του διαρθρωτικού ρατσισμού, του σεξισμού και άλλων μορφών διακρίσεων και πώς να
τα καταπολεμήσουμε καλύτερα στην επαγγελματική μας ζωή. Δεν είμαστε εξοπλισμένοι ή
εξουσιοδοτημένοι να διερευνούμε συγκεκριμένα παράπονα σχετικά με τα ίδια κεφάλαια, αλλά
μπορούμε να κατευθύνουμε φοιτητές και καθηγητές του τμήματος σε πανεπιστημιακές οντότητες
που είναι τόσο εξουσιοδοτημένες και στο εύρος των διαθέσιμων πόρων για την καταπολέμηση και
την αποκατάσταση των διακρίσεων στο Princeton.
Το Τμήμα Κλασικών αναζητά προτάσεις για έργα με επικεφαλής φοιτητές ή που προκύπτουν από
συνεργασίες καθηγητών-φοιτητών, σύμφωνα με τις πρωτοβουλίες της ποικιλομορφίας, της
ισότητας και της ένταξης. Για να υποβάλετε μια πρόταση, συμπληρώστε τη φόρμα Έργα
ποικιλομορφίας, συμμετοχής και συμπερίληψης.
Εάν θέλετε να αφήσετε προτάσεις, οι οποίες θα μας φτάσουν σε ανώνυμη μορφή, για το πώς
μπορούμε να προωθήσουμε τις προσπάθειές μας, κάντε το εδώ”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *